بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
مقدمه
مدیریت بازرگانی یکی از رشتههای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از داوطلبان در این رشته به رقابت میپردازند. یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای موفقیت در کنکور ارشد بازرگانی، انتخاب درست منابع ارشد مدیریت بازرگانی است. استفاده از منابع نادرست باعث اتلاف انرژی و زمان شما شده و با توجه به حجم زیاد آنها شما فرصت چندانی برای اصلاح روند مطالعاتی خود نخواهید داشت.
اگر به دنبال آشنایی با بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستید، با ما تا پایان همراه باشید.
ویژگیهای یک منبع مناسب
- یک منبع مناسب باید مطابق با سرفصلها و استانداردهای کنکور باشد و شما را درگیر مطالعه مطالب حاشیهای و غیرمهم نکند؛ برای مثال روی مباحث قدیمی و مباحث کم سوال بازاریابی مانور زیادی ندهد.
- این منبع باید به روز باشد و آخرین تغییرات را در خود داشته باشد؛ اهمیت این موضوع در سوالات درس مدیریت اسلامی کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۱ مشخص شد.
- منبع استاندارد باید فصلبندی درستی داشته باشد و اکثر مباحث مرتبط با یک موضوع را در یک فصل آورده باشد تا شما در طول مسیر مطالعه، دچار سردرگمی نشوید.
- از نکات مهم در انتخاب منابع ارشد مدیریت بازرگانی، این است که منبع مطالعاتی باید مولف و نویسنده معتبری داشته باشد؛ بدون شک میان منبعی که یک استاد باتجربه تالیف کرده است با منابع موسسات مختلف که اکثراً توسط مشاوران و رتبههای برتر بر پایه همان منبع تهیه شده است، تفاوت چشمگیری وجود دارد.
- از دیگر موارد میتوان به جذابیت بصری، فاصله خطوط و … کتاب اشاره داشت؛ البته محتوای علمی کتاب بسیار مهمتر از این موارد ظاهری است.
- در انتخاب منابع ارشد مدیریت بازرگانی، غیر از منبع مطالعاتی برای درسنامه، منبع تستزنی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سوالات این منبع باید مطابق با سبک کنکور بوده و شامل سوالات بسیار جزئی و غیر مهم مانند برخی سالها، اسامی و … نباشد. همچنین تعداد تستهای مناسبی از اصلیترین نکات منبع اصلی داشته باشد؛ طرح سوال از خط به خط کتابها ساختار استانداردی نیست و هیچ کمکی به تسلط شما نخواهد کرد.
از دیگر نکات مهم یک منبع تستی پاسخنامه تشریحی آن است؛ یک کتاب تست باید پاسخ تشریحی دقیق و مفصلی داشته باشد و شما باید پس از تستزنی، به دقت آن را مطالعه کنید.
معرفی بهترین منابع ارشد مدیریت بازرگانی ۱۴۰۳
زبان عمومی و تخصصی
- 1600Essential vocabulary test / دکتر محمد قاسمی
- زبان عمومی زیر ذرهبین جلد ۱ (واژگان)؛ هادی جهانشاهی/ الناز یوسفزاده؛ انتشارات نگاه دانش
- زبان عمومی زیر ذرهبین جلد ۲ (گرامر)؛ هادی جهانشاهی/ الناز یوسفزاده؛ انتشارات نگاه دانش
- زبان عمومی زیر ذرهبین جلد ۳ (تست واژگان)؛ هادی جهانشاهی/ الناز یوسفزاده؛ انتشارات نگاه دانش
- زبان تخصصی مدیریت سید محمدرضا ناصرزاده؛ انتشارات نگاه دانش
کتابهای زیر ذرهبین جهانشاهی بهترین و جامعترین منابع ارشد مدیریت بازرگانی برای درس زبان هستند و شامل چهار جلد هستند:
- جلد اول زبان زیر ذرهبین شامل دو بخش ریشه شناسی و آموزش صحیح یادگیری واژگان و واژگان مهم و پرتکرار در کنکورهای ارشد و دکتری سالیان اخیر است.
- جلد دوم زبان زیر ذرهبین شامل سه بخش اصلی پاسخ کاملا تشریحی کلوز تستهای زبان عمومی ارشد کلیه رشتهها و گرایشها از سال ۸۶ تا ۱۴۰۰، بررسی کامل دستور زبان انگلیسی به همراه نکات ضروری و آزمونهای منتخب و تالیفی از قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی به صورت کلوز تست است.
- جلد سوم زبان زیر ذرهبین شامل تستهای واژگان به همراه پاسخ کاملا تشریحی زبان عمومی ارشد کلیه رشتهها و گرایشها از سال ۸۶ تا ۱۴۰۰، تستهای واژگان به همراه پاسخ کاملا تشریحی زبان دکتری کلیه رشتهها از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ و آموزش تکنیکهای پاسخدهی به سوالات متون تخصصی (درک مطلب) است..
- چهارمین جلد زبان زیر ذرهبین ویژه کنکور دکتری نگاشته شده است و علاوه بر پاسخ کاملا تشریحی تمامی سوالات کنکور دکتری ۱۱ سال اخیر و آزمونهای زبان داخلی، به آموزش جامع گرامر، واژگان و همچنین تکنیکهای پاسخ به سوالات درک مطلب نیز پرداخته است.
مدیریت اسلامی ارشد مدیریت بازرگانی
- اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سید محمد مقیمی؛ انتشارات راه دان
کتاب مدیریت اسلامی دکتر مقیمی جامعترین کتاب موجود برای درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام است که در سالهای اخیر اکثر و یا تمام سوالات کنکور ارشد و دکتری مدیریت بازرگانی را پوشش داده است.
ریاضی ارشد مدیریت بازرگانی
- ریاضیات عمومی امید محمودیان؛ انتشارات نگاه دانش
- ۲۰۰۰ سوال چهارگزینهای ریاضیات عمومی امید محمودیان/ امیر عرفانیان؛ انتشارات نگاه دانش
نکات برجسته کتاب ریاضی عمومی دکتر محمودیان عبارتند از:
- شرح کامل درس و بیان نکات مهم
- ارائه مثالهای متنوع برای آموزش کامل مفاهیم
- سوالات طبقهبندی شده کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سراسری همراه با پاسخ های کاملا تشریحی
- ارائه راه حلهای اثر بخش کوتاه برای حل سوالات تستی
بهترین راه برای یادگیری نکات و روابط ریاضی، تمرین و تکرار و استفاده از آنها در حل مسئله است؛ شما باید برای یادگیری مطالب درسی و سوالات کنکور به کلیه مثالها و تستهای موجود در کتاب توجه کنید و چندین بار برای خود حل کنید.
آمار ارشد مدیریت بازرگانی
- آمار و احتمالات ارشد زیر ذرهبین محسن طورانی؛ انتشارات نگاه دانش
در کتاب آمار استاد طورانی، مباحث مورد نیاز برای کنکور به صورت کامل مطرح و بررسی شده و درسنامه کامل و ساده این کتاب، هیچ ابهامی برای شما باقی نمیگذارد. همچنین با حل سوالات و مثالهای متعدد در میان درسنامه، کاربرد مفاهیم و فرمولها را مشاهده و درک خواهید کرد و با حل سوالات پایان فصل و کنکورهای سالیان اخیر، به خوبی برای جلسه کنکور آماده خواهید شد. با بررسی رتبههای برتر ارشد بازرگانی متوجه خواهید شد که آمار طورانی مطمئنترین منبع این درس است.
سعی کنید با بررسی مصاحبههای رتبههای برتر و توصیههای مشاوران و اساتید سرشناس، بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را انتخاب کنید و به تبلیغات زرد مشاوران، اساتید و موسسات توجهی نکنید.
تئوریهای مدیریت ارشد مدیریت بازرگانی
- مبانی سازمان و مدیریت سید محمد مقیمی؛ انتشارات راه دان*
- تئوریهای مدیریت سیدرضا سیدجوادین/ حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش
- بانک سوالات تئوریهای مدیریت سیدرضا سیدجوادین/ حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش
شاید چالش برانگیزترین انتخاب در میان منابع ارشد مدیریت بازرگانی، گزینش منبع تئوری مدیریت باشد که دو منبع اصلی و شاخص آن کتابهای دکتر مقیمی و دکتر جلیلیان هستند.
کتاب مبانی سازمان دکتر مقیمی، کتاب متن درسنامه و دانشگاهی است که به طور مفصل هر مبحث را توضیح داده است. اگر این درس خیلی برای شما اهمیت دارد و به دنبال فهم عمیق این درس هستید، این کتاب را به شما توصیه میکنیم.
کتاب دکتر جلیلیان به نسبت کتاب دکتر مقیمی کنکوریتر و نکته محورتر بوده و از نظر محتوایی شامل تمام نکات لازم برای کنکور است. ویژگیهای برجسته کتاب تئوری مدیریت دکتر جلیلیان عبارتند از:
- مطالب به صورت بسیار مفید، جامع و طبقهبندی شده تدوین شده است.
- در تدوین کتاب از منابع متعدد اصلی و مکمل طرح سوالات استفاده شده است.
- اصطلاحات و عبارات بسیار مهم در متن کتاب بولد و برجسته شده است.
- برخی توضیحات و عبارات تکمیلی در داخل کادر در قالب < نکته > آمده است.
اقتصاد خرد و کلان ارشد مدیریت بازرگانی
- اقتصاد خرد محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش
- ۲۰۰۰ سوال چهارگزینهای اقتصاد خرد محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش
- اقتصاد کلان محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش
- ۲۰۰۰ سوال چهارگزینهای اقتصاد کلان محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش
طبق توصیه مشاوران و رتبههای برتر، تستهای داخل کتابهای دکتر نظری کافی هستند و اگر نیاز به حل تستهای بیشتری داشتید به سراغ کتابهای 2000 سوال بروید.
در ابتدای هر فصل از کتابهای اقتصاد نظری مباحث درسی به صورت نکات مهم و کنکوری ارائه شده است. مطالب ارائه شده در اول هر فصل به توضیح نکاتی پرداخته شده است که معمولا از آنها سوال ارائه میشود. ویژگی دیگر کتاب این است که سوالهای تکراری (که در آزمون دانشگاه آزاد فراوان هستند) مشخص شدهاند تا اهمیت این سوالها روشن گردد. همچنین در پاسخهای تشریحی، سعی شده است که تنها به توضیح گزینه صحیح اکتفا نشود، بلکه علل نادرست بودن سایر گزینهها نیز گفته شود. تا نکات بیشتری از حل هر تست عاید شود. همچنین شیوه حل سریع تستهایی که راه حل سریع دارند، بیان شده است.
تحقیق در عملیات ارشد مدیریت بازرگانی
- پژوهش عملیاتی عارفه فدوی؛ انتشارات نگاه دانش
بازاریابی ارشد مدیریت بازرگانی
- مرجع کامل مدیریت بازاریابی حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش
- بانک سوالات چهارگزینهای مدیریت بازاریابی حسین جلیلیان/ عبدالحمید ابراهیمی؛ انتشارات نگاه دانش
بدون شک بازاریابی با ضریب ۴، مهمترین درس کنکور ارشد بازرگانی است و بسیاری از داوطلبان هنگام انتخاب منابع ارشد مدیریت بازرگانی، به درس بازاریابی که میرسند، میان کتابهای مختلف دچار سرگردانی میشوند. در حال حاضر بهترین و جامعترین منبع موجود، کتاب مرجع کامل بازاریابی دکتر جلیلیان است.
ویژگیهای برجسته کتاب بازاریابی دکتر جلیلیان عبارتند از:
- پوشش کامل همه منابع اصلی، مطالب مهم و جدید منابع مکمل
- جامعیت از نظر سرفصلها، مباحث، مطالب، مفاهیم و اصطلاحات
- شرح جامع، روان و طبقهبندی شده مطالب، همراه با ذکر مثال
- برجسته (بولد کردن) عبارات، مفاهیم و اصطلاحات مهم در متن
- سوالات آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به همراه پاسخ تشریحی
- مطابقت کامل تعداد و عناوین فصلها با کتاب بانک سوال بازاریابی
- به روز بودن و پوشش نسخههای قدیم و جدید کتابهای کاتلر
- ذکر معادل انگلیسی واژگان و ترجمههای گوناگون از منابع مختلف
در مسیر انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، یکی از مهمترین انتخابهای شما، انتخاب منبع مناسب برای درس مدیریت بازاریابی است؛ با توجه به ضریب 4 این درس، مطالعه یک منبع نامناسب شما را به کلی از دور رقابت برای کسب رتبههای عالی خارج خواهد کرد.
سخن پایانی
اهمیت انتخاب منابع صحیح، بر هیچ داوطلبی پوشیده نیست و بدون مطالعه منابع مناسب، نمیتوان به موفقیت رسید. انتخاب بهترین منابع ارشد مدیریت بازرگانی برای داوطلبان کنکور مدیریت بازرگانی خصوصاً در درسی مثل آمار و بازاریابی، از بزرگترین چالشهاست. در این مقاله به بررسی منابع تک تک دروس کنکور ارشد بازرگانی پرداختیم و بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را به شما معرفی کردیم.
در صورت نیاز به آشنایی بیشتر و عمیقتر با این منابع و همچنین برنامهریزی برای مطالعه اصولی هر درس، میتوانید با رزرو وقت مشاوره رایگان، با مشاوران نگاره در ارتباط باشید.
منابع درسهای عمومی و تخصصی
درس | منبع |
---|---|
زبان | زبان عمومی زیر ذرهبین جلد 1 (واژگان)، جلد 2 (گرامر)، جلد 3 (تست واژگان) هادی جهانشاهی/ الناز یوسفزاده؛ انتشارات نگاه دانش
زبان تخصصی مدیریت سید محمدرضا ناصرزاده؛ انتشارات نگاه دانش |
اصول و مبانی مديريت از ديدگاه اسلام
| اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سید محمد مقیمی؛ انتشارات راه دان
|
ریاضی | ریاضیات عمومی امید محمودیان؛ انتشارات نگاه دانش
2000 سوال چهارگزینهای ریاضیات عمومی امید محمودیان/ امیر عرفانیان؛ انتشارات نگاه دانش |
آمار | آمار و احتمالات ارشد زیر ذرهبین محسن طورانی؛ انتشارات نگاه دانش
|
تئوریهای مدیریت | مبانی سازمان و مدیریت سید محمد مقیمی؛ انتشارات راه دان*¹
تئوریهای مدیریت سیدرضا سیدجوادین/ حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش بانک سوالات تئوریهای مدیریت سیدرضا سیدجوادین/ حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش |
اقتصاد خرد | اقتصاد خرد محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش*
2000 سوال چهارگزینهای اقتصاد خرد محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش |
اقتصاد کلان | اقتصاد کلان محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش*
2000 سوال چهارگزینهای اقتصاد کلان محسن نظری؛ انتشارات نگاه دانش |
بازاریابی | مرجع کامل مدیریت بازاریابی حسین جلیلیان؛ انتشارات نگاه دانش
بانک سوالات چهارگزینهای مدیریت بازاریابی حسین جلیلیان/ عبدالحمید ابراهیمی؛ انتشارات نگاه دانش |
تحقیق در عملیات | پژوهش عملیاتی عارفه فدوی؛ انتشارات نگاه دانش |
*¹ توصیه میشود داوطلبانی که درس تئوریهای مدیریت برای آنها اهمیت زیادی دارد و به دنبال کسب درصد بالایی از این درس هستند، کتاب مبانی سازمان و مدیریت سید محمد مقیمی و آن دسته از داوطلبانی که به دنبال درصد متوسطی از این درس هستند، کتاب تئوریهای مدیریت سیدرضا سیدجوادین/ حسین جلیلیان را مطالعه کنند.
مجموعه سوالات کنکور
سوالات | منبع |
---|---|
مجموعه سوالات كنكور كارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری مدیریت؛ جلد اول (دروس عمومی) | سيدرضا سيدجوادين – امید محموديان – آرمان اشراقی – محسن نظری – محسن طورانی – حسین جليليان – سيد محمدرضا ناصرزاده؛ انتشارات نگاه دانش |
مجموعه سوالات كنكور كارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری مدیریت؛ جلد دوم (دروس تخصصی) | داور ونوس – عارفه فدوی – حسین جليليان – رضا جلالی – محمدرضا ظريفيان؛ انتشارات نگاه دانش |