دوره رایگان
وبینار رایگان
  • 021-41659
  • 021-41659
  • کنکورشناسی دکتری
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی و راهبردی
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • منابع
    • حسابداری
      • منابع
  • کنکورشناسی کارشناسی ارشد
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت تکنولوژی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت منابع انسانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • معرفی رشته
        • منابع
    • حسابداری
      • معرفی رشته
      • منابع
  • کلاس آمادگی کنکور
    • مدیریت
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • کلاس نکته و تست
    • حسابداری
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • نکته و تست
  • آزمون‌های آزمایشی
    • کارشناسی ارشد مدیریت
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
    • کارشناسی ارشد حسابداری
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • نگاره
    • مشاوران نگاره
    • اساتید نگاره
    • پرداخت آنلاین
    • درباره ما
    • تماس با ما
منو
  • کنکورشناسی دکتری
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی و راهبردی
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • منابع
    • حسابداری
      • منابع
  • کنکورشناسی کارشناسی ارشد
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت تکنولوژی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت منابع انسانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • معرفی رشته
        • منابع
    • حسابداری
      • معرفی رشته
      • منابع
  • کلاس آمادگی کنکور
    • مدیریت
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • کلاس نکته و تست
    • حسابداری
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • نکته و تست
  • آزمون‌های آزمایشی
    • کارشناسی ارشد مدیریت
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
    • کارشناسی ارشد حسابداری
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • نگاره
    • مشاوران نگاره
    • اساتید نگاره
    • پرداخت آنلاین
    • درباره ما
    • تماس با ما
logo
۰ تومان 0 سبد خرید
ورود / عضویت
  • کنکورشناسی دکتری
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی و راهبردی
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • منابع
    • حسابداری
      • منابع
  • کنکورشناسی کارشناسی ارشد
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت تکنولوژی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت منابع انسانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • معرفی رشته
        • منابع
    • حسابداری
      • معرفی رشته
      • منابع
  • کلاس آمادگی کنکور
    • مدیریت
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • کلاس نکته و تست
    • حسابداری
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • نکته و تست
  • آزمون‌های آزمایشی
    • کارشناسی ارشد مدیریت
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
    • کارشناسی ارشد حسابداری
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • نگاره
    • مشاوران نگاره
    • اساتید نگاره
    • پرداخت آنلاین
    • درباره ما
    • تماس با ما
منو
  • کنکورشناسی دکتری
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی و راهبردی
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • منابع
    • حسابداری
      • منابع
  • کنکورشناسی کارشناسی ارشد
    • مدیریت
      • مدیریت بازرگانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت دولتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت صنعتی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت تکنولوژی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت منابع انسانی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت مالی
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت فناوری اطلاعات
        • معرفی رشته
        • منابع
      • مدیریت کارآفرینی
        • معرفی رشته
        • منابع
    • حسابداری
      • معرفی رشته
      • منابع
  • کلاس آمادگی کنکور
    • مدیریت
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • کلاس نکته و تست
    • حسابداری
      • کارشناسی ارشد
        • کلاس درس
        • نکته و تست
      • دکتری
        • کلاس درس
        • نکته و تست
  • آزمون‌های آزمایشی
    • کارشناسی ارشد مدیریت
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
    • کارشناسی ارشد حسابداری
      • ۷ مرحله آزمون آزمایشی
      • ۳ مرحله جامع
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • نگاره
    • مشاوران نگاره
    • اساتید نگاره
    • پرداخت آنلاین
    • درباره ما
    • تماس با ما
ورود / عضویت
logo

راهنمای جامع مطالعه درس بازاریابی کنکور مدیریت +‌ معرفی بهترین منابع

۱۴۰۱-۰۴-۲۰
ارسال شده توسط موسسه آموزش عالی آزاد نگاره
نکات درسی
3.9k بازدید
راهنمای جامع مطالعه بازاریابی کنکور ارشد مدیریت

مقدمه

کنکور ارشد مدیریت شامل درس‌های متعددی است که هر یک به تناسب ضریب‌ خود، در تعیین رتبه داوطلبان نقش ایفا می‌کنند. بر اساس دفترچه ثبت‌نام کنکور ارشد منتشر شده توسط سازمان سنجش می‌توان گفت که مدیریت بازاریابی با ضریب ۴، مهم‌ترین درس کنکور ارشد مدیریت بازرگانی است که هر تست آن ارزش بسیار زیادی دارد. بازاریابی کنکور در گرایش‌های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، کارآفرینی و منابع انسانی هم این درس با ضریب ۲ می‌تواند نقش موثری را در تعیین رتبه ایفا کند. همچنین این درس از درس‌های تخصصی بسیار مهم کنکور دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی است که در مصاحبه هم سوالات زیادی از این درس مطرح می‌شود. بازاریابی کنکور دارای حجم و جزئیات بسیار زیادی است و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه و کسب نتیجه مطلوب است.

نحوه مطالعه درس بازاریابی

به دلیل اهمیت بالای درس بازاریابی توصیه می‌کنیم این درس را در برنامه مطالعه روزانه خود قرار دهید. از نکات مهم برای یادگیری بهتر، خلاصه‌نویسی به شیوه صحیح و البته طبق سبک و لحن خودتان است. در دوران مرور و جمع‌بندی که فرصت خواندن کتاب اصلی نیست، نقش پررنگ خلاصه‌ها را حس می‌کنید.

سرعت مطالعه درس بازاریابی نسبت به بقیه درس‌­ها کمی پایین است، پس اگر روند سریعی در این درس نداشتید جای نگرانی نیست؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که هرچه زودتر این درس را شروع کنید.

روش پیشنهادی مطالعه بازاریابی کنکور این است که ابتدا از روی فصل مورد نظر یک­بار بخوانید تا محتوای آن را به صورت کلی متوجه شوید؛ بار دیگر فصل مورد نظر را بخش‌­بندی کرده و هر قسمت را با دقت مطالعه کرده و در صورت لزوم در کتاب شروع به حاشیه‌نویسی کنید. سعی کنید در مرتبه اول شروع به هایلایت کردن و خط کشیدن زیر متن نکنید؛‌ زیرا بیشتر نکات به نظر مهم هستند ولی پس از تست زدن و مرور، بسیاری از آن‌ها از نظرتان مهم نیستند و فقط کتاب خود را شلوغ کرده‌اید. همچنین اگر مطلبی را در یک فصل خواندید که با مورد دیگری در یک فصل دیگر مرتبط بود، آن را در حاشیه کتاب خود یادداشت کنید تا هنگام مطالعه مطالب به صورت یکپارچه در ذهنتان نقش ببندد.

از دیگر نکات کمک‌کننده می‌توان به ترسیم نقشه‌های ذهنی اشاره کرد. سعی کنید سرفصل‌های هر بخش را از کلی به جزئی به همراه کلمات کلیدی اصلی در یک مایندمپ یا نمودار ترسیم کنید. این کار کمک می‌کند که با دیدن هر عنوان، اگر لازم بود به مرور مجدد آن بپردازید.

پس از اینکه مطالعه خود را به اتمام رساندید و حس کردید که آماده هستید، به سراغ تست زدن بروید. در مرتبه اول بیشتر با نگاه آموزشی تست بزنید تا نقاط ضعف مطالعه شما آشکار شود. همچنین تمام تست‌های یک مبحث را در یک نوبت نزنید و تعدادی را برای دفعات بعدی باقی بگذارید. پاسخ تست‌های خود را نگه دارید تا در زمان مرور، به سوال‌هایی که پاسخ اشتباه داده‌اید، توجه بیشتری داشته باشید. پس از تست‌زنی و تصحیح آن، به مطالعه پاسخنامه و موارد مهم بپردازید و به خلاصه‌نویسی‌های خود نکات مهم و کلیدی جاافتاده را اضافه کنید. این درس ماتریس‌ها، مباحث چند موردی، جدول‌ها و … بسیار زیادی دارد که ممکن است به سادگی نتوانید بر همه آن‌ها مسلط شوید و نیاز باشد تا چندین بار دقیق و جزئی، به بررسی آن‌ها بپردازید؛‌ اما نباید خسته و ناامید شوید.

اگر زمان کافی ندارید و یا مطالبی از درس را به صورت کامل متوجه نمی‌شوید، شرکت در کلاس­‌های آمادگی کنکور بازاریابی ارشد و دکتری برای یادگیری بیشتر مفاهیم توصیه می‌شود؛ زیرا همانگونه که گفته شد این درس دارای جدول‌ها، ماتریس‌ها، استراتژی‌ها و … زیادی است که ممکن است داوطلب به صورت کامل متوجه آن‌ها نشده و صرفا مطلب را حفظ کند. این کار دو مشکل ایجاد می‌کند: اول اینکه با پیشروی در فصل‌ها ممکن است با افزایش حجم مطالب، به خوبی امکان یادآوری میسر نباشد و دوم ممکن است در کنکور از آن مبحث سوال مفهومی طرح شود و با حفظ کردن امکان پاسخگویی به آن نباشد.

در دوران جمع‌بندی و ماه‌های پایانی منتهی به کنکور، کلاس­ نکته و تست بازاریابی ارشد و دکتری برای افزایش مهارت تست­‌زنی بسیار مفید و تاثیرگذار است. در این کلاس از نکاتی تست طرح می‌شود که ممکن است خارج از دید بوده و به آن‌ها توجهی نکرده باشید. در نتیجه با شرکت در این کلاس‌ها تقریبا تمام نکات را یاد گرفته، مرور کرده و با آمادگی بالایی در جلسه حاضر خواهید شد.

راهنمای جامع مطالعه تئوری‌های مدیریت

منابع، تعداد سوالات و ضریب بازاریابی در هر گرایش

منابع اصلی درس بازاریابی کنکور ارشد و دکتری مدیریت کتاب‌های فیلیپ کاتلر هستند و به دلیل گستردگی و حجم زیاد این کتاب‌ها، استفاده از منابع کنکوری پیشنهاد می‌شود.

دو منبع مهم که در سال‌ها اخیر تا حد بسیار زیادی با کنکور مطابقت داشتند عبارتند از:

منابع بازاریابی کنکور ارشد مدیریت
راهنمای جامع مطالعه درس بازاریابی کنکور مدیریت +‌ معرفی بهترین منابع ۱

این درس دارای ۱۵ سوال در دفترچه سوالات است و ضریب بازاریابی در گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد مدیریت عبارتند از:

ضریب بازاریابی در ارشد مدیریت
راهنمای جامع مطالعه درس بازاریابی کنکور مدیریت +‌ معرفی بهترین منابع ۲

سخن پایانی

درس مدیریت بازاریابی کنکور از درس‌های مهم و تاثیرگذار کنکور ارشد و دکتری مدیریت بوده و تسلط بر این درس و کسب درصد مناسب، از شرط‌های اساسی رسیدن به رتبه‌های برتر است. حجم و جزئیات بالای این درس باعث شده تا نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه و مرور باشد. مشاوران کنکور پیشنهاد می‌کنند این درس را هر چه زودتر آغاز کنید و به ماه‌های پایانی موکول نکنید. انتخاب منبع درست این درس از نکات مهم برای موفقیت است؛‌ خصوصا که ممکن است فرصتی برای جبران و تغییر منبع پیدا نکنید و زحمت‌های چند ماه شما تلف شود. اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید و یا حس می‌کنید برخی مباحث مبهم بوده و به خوبی در ذهن شما تثبیت نمی‌شوند، از بهترین گزینه‌های پیش روی شما شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور و نکته و تست این درس است. همچنین می‌توانید برای انتخاب منابع، شیوه‌های مناسب مطالعاتی و … با مشاوران ما در ارتباط باشید.

رزرو وقت مشاوره
اشتراک گذاری:
برچسب ها: ارشد مدیریتبازاریابی جلیلیاندکتری مدیریتمطالعه بازاریابی
درباره موسسه آموزش عالی آزاد نگاره

نگاره همواره به دنبال نوآوری و ارائه سرویس های منحصر به فرد در سراسر کشور بوده است موفقیت سال‌های اخیر که اکثریت رتبه¬های تک رقمی و دو رقمی نگاره ای بودهاند، گواهی این مدعاست. امیدواریم با دلگرمی به اعتماد شما، مسیر عدالت آموزشی و ارائه خدمات با بالاترین کیفیت را به بهترین نحو ادامه دهیم و افتخار خدمت به دانش پژوهان این سرزمین را داشته باشیم.

نوشته های بیشتر از موسسه آموزش عالی آزاد نگاره
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راهنمای جامع مطالعه حسابداری صنعتی
راهنمای جامع مطالعه حسابداری صنعتی
راهنمای جامع مطالعه زبان تخصصی MBA
راهنمای جامع مطالعه زبان تخصصی MBA + معرفی ۵ منبع
راهنمای جامع مطالعه جیمت GMAT کنکور MBA
راهنمای جامع مطالعه جیمت GMAT کنکور MBA
راهنمای جامع مطالعه حسابرسی
راهنمای جامع مطالعه حسابرسی
راهنمای جامع مطالعه ریاضی عمومی 1 و 2
راهنمای جامع مطالعه ریاضی عمومی ۱ و ۲
راهنمای جامع مطالعه مدیریت مالی
راهنمای جامع مطالعه مدیریت مالی
قدیمی تر دانلود دفترچه سوالات دکتری مدیریت 1397 تا 1402+ پاسخنامه کلیدی
جدیدتر 3 تفاوت کارشناسی ارشد مدیریت مالی و حسابداری + بررسی بازار کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
دسته‌ها
  • نکات درسی
  • نکات مشاوره‌ای
  • روانشناسی و کنکور
  • آینده شغلی
  • اخبار
  • وبینار رایگان

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره، با سال‌ها تجربه و همراهی اساتید متخصص، به متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت، حسابداری کمک می‌کند تا از طریق کلاس‌های آمادگی کنکور، آزمون‌های آزمایشی و مشاوره و برنامه‌ریزی به موفقیت برسند.

لینک‌های کاربردی
  • صفحه اصلی
  • اساتید نگاره
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • آزمون‌های آزمایشی نگاره
  • سازمان سنجش و آموزش کشور
  • صفحه اصلی
  • اساتید نگاره
  • طرح مشاوره و برنامه‌ریزی
  • آزمون‌های آزمایشی نگاره
  • سازمان سنجش و آموزش کشور
آخرین مطالب
تکنیک‌های جلوگیری از فراموشی درس‌ها

تکنیک‌های جلوگیری از فراموشی درس‌ها

نقش تفريحات در موفقيت كنکوری‌ها

نقش تفریحات در موفقیت کنکوری‌ها

نقش خانواده برای کسب موفقیت در کنکور

نقش خانواده برای کسب موفقیت در کنکور

نماد اعتمادالکترونیکی
M-icon-aparat Whatsapp Instagram Telegram

© 2022 موسسه آموزش عالی آزاد نگاره. تمامی حقوق محفوظ است

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید